Het bouwen aan je merk gaat veel verder dan enkel het versterken van de online zichtbaarheid. Want als het gaat om de bouwplaats, valt daar ook erg veel te halen. Zo kunnen flyers maken ervoor zorgen dat mensen – voordat het project plaats gaat vinden – al een erg goed beeld krijgen van hetgeen dat er op wordt geleverd. Maar ook de bouwplaats zelf kan in het zonnetje worden gezet. Hoe je dat het beste doet, lees je hier.
Zorg ervoor dat de bouwplaats visueel aantrekkelijk is voor meer aandacht
Een van de eerste stappen om je merk te versterken op de bouwplaats? Dat is door deze visueel aantrekkelijk te maken. Fijn om te weten, is dat dat helemaal niet zo lastig hoeft te zijn. Kies bijvoorbeeld voor duidelijke en opvallende borden en bijpassende stickers bestellen. Op deze borden kun je onder meer de bedrijfsnaam, logo, en contactinformatie terug laten komen. Zorg ervoor dat je ze strategisch geplaatst hebt, zodat ze goed zichtbaar zijn voor voorbijgangers. Overweeg daarnaast ook om hekken en schuttingen te gebruiken. Niet alleen verhoogt dit niet alleen de zichtbaarheid, maar het geeft ook nog eens een professionele indruk.
Heb je al nagedacht over het gebruik van sociale media voor de bouwplaats?
Het inzetten van sociale media kan de zichtbaarheid van je bouwplaats en je merk aanzienlijk vergroten. Hoe je dat het beste aan kunt pakken? Maak updates over de voortgang. Dit soort beeldmateriaal, zoals foto’s en video’s van je bouwplaats, kun je erg makkelijk delen op Instagram, Facebook en LinkedIn. Dit geeft klanten een kijkje in de keuken. Maar het toont ook nog eens je vakmanschap en expertise. Gebruik hashtags en locatie-tags om je bereik te vergroten en betrek je volgers door hen te vragen om hun mening of vragen te stellen. Daarnaast kun je overwegen om een blog of nieuwsbrief te starten. Hierin kun je de ontwikkelingen van je projecten en andere relevante bouwtips en nieuws delen.
Sponsoring van lokale evenementen, in de buurt van de bouwplaats
Betrokkenheid bij de lokale gemeenschap kan je merk op de bouwplaats net even wat meer versterken. Sponsoring van lokale evenementen en samenwerking met andere lokale bedrijven kunnen je zichtbaarheid en reputatie verbeteren. Zorg ervoor dat je bedrijf zichtbaar is bij deze evenementen. Dit kun je doen door middel van banners, tenten en promotiemateriaal. Ook kan het erg nuttig zijn om open dagen of rondleidingen op de bouwplaats te organiseren.